„calcarită în apiţă”

nu zâmbi … e o gramatică voită…

să purcedem!

Când eram studentă şi mergeam prin aplicaţiile practice de prin zonele montane (chiar şi după aceea în alte drumeţii), abia aşteptam să-mi fac palmele căuş şi să beau apă rece de izvor sau prelinsă prin muşchii verzi, prinşi de vreo „bucată” de versant!

Se spune că apa potabilă vrânceană, de la chiuvetă sau de prin fântâni, ar fi una din cele mai bune de băut! Într-adevăr, rece aşa cum curge e foarte bună, spre deosebire de cea din Bucureşti care curge direct caldă şi miroase puternic a clor, încât faci icter mecanic dacă te prinde doamne fereşte noaptea, fără apă plată în cămară sau frigider.

Spuneam că e bună rece, până să apuci să o fierbi! Dacă vrei să-ţi faci un ceai, trebuie să pui neapărat plante aromate să dispară gustul de clor, iar dacă ai de gând să bei vreo cafea la ibric, neapărat să nu-ţi lipsească ciocolata. Te va ajuta să uiţi de faptul că peste jumătate de ceas, te va apuca o importantă criză de fiere!

În fiecare an şi în fiecare vară, la Focşani s-a tăiat apa caldă timp de o lună pe motivul reparaţiilor sau datoriilor. Anul acesta au depăşit deja durata de 3 luni. Cică să mă aştept peste vreo 2 zile la ea, dar nu aici am vrut să ajung, ci la faptul că, de când tot fierb apa în oale să mă spăl, constat tot timpul cât calcar se poate acumula pe fundul vasului după fiecare fiertură! Cu cât mai multe fierturi, cu atât mai multe creşteri exponenţiale de gramaj!

Ce să zic?! Trăiască rinichiul cu pietre? Să căutăm remedii de eliminare?

2 lei apa plată de juma` de litru x 2 litri/zi pentru băut+5 litri/zi pentru gătit egal media de 7 litri/zi consum/persoană x bidonul cel mai ieftin de 10 litri poate fi egal cu 6 lei x 7 zile pe săptămână, ar rezulta în medie 50 de lei pe săptămână. CE? Să bei apă plată, fără să te mai gândeşti la cheltuielile de la CUP.

Halal culture…  dacă nu ai înţeles matematica mea extraterestră, îţi repet că pe lângă factura de la CUP mai plăteşti în plus 2 milioane pe lună doar pe apă plată, să te menţii sănătos şi să nu faci pietre la rinichi!

Acum, să pot „salva” maşinile de spălat, în scris, să mă plătească niţel firma aia care fabrică soluţii anticalcar :))))))))))))))))))))) eu ştiu doar că am găsit în oală, 10 g/l depuneri calcaroase, ce necesită în plus şi puţină soluţie de curăţare oale! HA… şi de restul? Mă… “răşeşti”!

P1050423Foto: cratita mea s-a albit de la o simplă apă fiartă

dedurizare                                                         Foto: water-consulting.ro

7 gânduri despre &8222;„calcarită în apiţă”&8221;

  1. M-ar fi interesat daca aprofundai pe linia gasirii unei solutii de filtrare a apei. si eu platesc cam 100 lei ep luna pentru apa plata de baut peste cei 50-60 lei dati la CUP si ma interesa un filtruu ceva sa pot folosi apa de la robinet !

Mi-ar plăcea să-ţi ştiu părerea...

