Filosofia lui „i”

Lumea virtuală am cunoscut-o încă de la apariţia ei în România şi am încercat să ţin pasul cu schimbările şi îmbunătăţirile survenite pe parcus, până la apariţia facebook -ului. Facebook-ul ăsta însă, dă peste cap toată gramatica unora, mai slabi de înger.

Litera „i”, mi s-a părut  până la sfârşitul anului 2011, că este în regulă, la locul ei, atât la singular, cât şi la plural.

Pleosc! De când mi-am făcut Facebook , citesc tot felul de statusuri, care mai de care mai interesante, ştiri, noutăţi şi trebuie să recunosc că nu-mi displace să fiu la curent cu ce mă interesează, mai repede decât mă aştept să aflu până la ora de ştiri de la TV.

Litera „i” este preferata mea în observaţii, pentru că verbul A FI, exprimă logic, existenţa! M-am cam săturat însă, să văd că se greşeşte prea des şi prea fantastic şi nu se mai ştie unde să se mai pună acel „i”. Păi câţi să fie măi? Unul sau doi? Şi când se pun ăştia? (Persoanele care ştiu asta, sunt excluse automat din critică).
Păi nu e logic că dacă nu eşti pe Facebook nu exişti? 🙂 Este oare logic să fii o persoană cu blog, să scrii texte fără să ştii conjugarea verbului „ a fi”?

Exemplu de status preluat de la un blogger: „prietenii sunt ca niste stele de aur care stralucesc tot timpul…si trebuie sa ii pretuiesti acum ca pe viitor ei te vor parasii…daca nu sti sa-i pretuiesti…”. Mai multe exemple nu vă pun, pentru a nu deveni apoi prea confuzi!

Te întrebi cumva unde e greşeala? O vei găsi, dacă vei şti unde să cauţi! Şi nu uita! … nu ai cum să conjugi corect verbul „a şti” dacă nu înveţi suficient şi la timp, prin însuşi verbul „a fi”.

Şi câte şi mai câte nu sunt logice şi cu toate astea, e drept, că dacă tastezi mult, uiţi să ţii pixul în mână.
Dar măcar, dacă nu mai ştii să caligrafiezi, pronunţă , TARE, cu voce, să te audă pereţii, cuvintele pe care le scrii!

Scrie-le corect!
A FI … FII tu!
A ŞTI… ŞTII TU PROPOZIŢIA CORECTĂ!
Aveţi grijă unde este dublu „ii” … iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
FII INTELIGENT!

litera_i_mareFoto: anidescoala.ro

8 gânduri despre &8222;Filosofia lui „i”&8221;

  1. Uite de aia fac eu parte din clubul celor ce nu au cont de Facebook. Pe bloguri mai există pe ici pe colo câte un june/jună care pune „i”-uri după ureche dar sunt incomparabili mai puţini decât pe Facebook. Noroc că omniprezentele citate din Paler şi Ţuţea le iau cu copy-paste şi noroc că la fotografiile făcute cu mobilul în oglinda de la baie nu trebuie să pui nici un „i” că altfel ar fi jale.

    • am pus un copy de pe un blog, pentru ca mi-a fost mai usor sa-l iau, fiind mai rare cazurile! de pe facebook, daca as sta sa le urmaresc si sa le dau copy paste, nu as sti sa numar paginile, asa de multe as strange! Ma tin de multa vreme sa scriu despre asta, dar tot am amanat, pana cand mi s-a parut ca situatia chiar scapa de sub control! 🙂

      • Măcar de-ar rezolva postarea ta ceva. Dar, din păcate, din discuţiile purtate cu unii profesori, vin din urmă generaţii ce vor întrece orice aşteptări. Sau „aşteptării” ca să fiu şi eu în mainstream şi să nu fac pe hipsteru’ pe-aici.

Mi-ar plăcea să-ţi ştiu părerea...

