Nu voi cumpăra brad omorât de secure

Tocmai mi-am făcut de cap scriind o poveste pe Adevărul! Eu voi proteja mereu pădurea şi nu voi încuraja niciodată vreo hoţie!

Citiţi povestea mea AICI

Pupici!

14 gânduri despre &8222;Nu voi cumpăra brad omorât de secure&8221;

  1. Cred că, de un număr de ani, lucrurile au luat altă semnificație, dar nu din vina noastră, aș zice. Prin alte timpuri, bradul se tăia oricum, pentru necesitățile vieții, iat utilizarea vârfului ca pom de Crăciun nu reprezenta un fapt ieșit din comun. Apoi, în mod tradițional, bradul mai era purtat ca pom al vieții, la căsătoria tinerilor, la construirea unei case noi (și era așezat pe coama casei, în mod ritualic), așa că tradiția românilor are bradul adânc înrădăcinat. Dar, în acele vremuri, după moarte, lemnul încă mai aducea foloase, prin ardere. Astăzi, doar îl aruncăm, spre neființă! Tot pe vremuri, pădurea era protejată de deținător, căci reprezenta și mijloc de trai și viață, ceea ce nu prea mai regăsim astăzi!
    Astăzi, ne facem vinovați de acceptarea unei situații fără precedent pe la noi, tăierea la ras a pădurilor, fapt inadmisibil! Bunica mea, deși a trebuit să trăiască de pe urma unei bucăți de pădure ca să-și crească cei 8 copii, nu a tăiat copacul întreg decât pentru nevoia de lemn de construcții, în rest, vindea curățitura și căzătura, niciodată copacul!

    • Bine ai venit pe blogul meu! Foarte frumos comentariul tau! desigur! străbunii ştiau bine rolul şi importanţa pădurii şi stiau ce este traiul pentru durata îndelungată. Abia la inceputul secolului al XX-lea au fost păcăliţi de anumite societăţi forestiere să le ia pădurile în arendă pe care le-au ras cu nesimţirea ce există in contemporan, nesimtire care a reînflorit dupa munca impaduririlor din anii `70. Exploatarea rationala nu dauneaza nimanui, dar lacomia este cea care distruge TErra, chair fără acordul nevinovatilor!

      • Mulțumesc pentru primirea ce-mi faci!
        Ai mare dreptate în ce spui, iar pe mine mă doare, căci mi-s trăit sub poale de munte iar pădurea este dragostea și viața mea! Pe la noi, s-a mers cu mic și mare la plantare de pădure, iar acum văd cum se taie la ras munca înaintașilor mei. Ar trebui să se conștientizeze că o pădure are nevoie de zeci de ani să se refacă, asta dacă este și ajutată, altfel dispare!

      • comentariile tale, bine argumentate, ar trebui sa le postezi pe blogul adevarul, pentru ca sunt destui oameni rautaciosi care nu apreciaza padurea, mediul sau alte chestii bune, ci au treaba doar cu rautatea zilnica!

      • Din păcate, de astfel de oameni nu ne putem feri, ne invadează sufletele cu răutatea și nesimțirea lor. Mă iartă de cuvântul folosit, der este adevăr. Nu un comentariu ca al meu îi va face să se schimbe, căci am încercat asta în preajma mea și nu a avut nici un efect. Astfel de oameni nu ințeleg decât legea bâtei, din păcate! Iar la așa ceva nu mă pot coborâ.
        Voi încerca să postez și acolo ceva.

      • Din păcate, nu am cont pe FB sau la Adevărul, așa că nu pot comenta acolo. Dacă ai posibilitatea, ai acceptul meu de a așeza tu acel comentariu care-ți place, în numele meu!

Mi-ar plăcea să-ţi ştiu părerea...

