Excursia „stufoasă”

Dragii moşului, ca să nu zic ai babei, că parcă nu aş vrea să recunosc că mă apropii de pensie, ţin să vă anunţ că pregătesc o nouă ieşire pe teren, dar nu singură evident, pentru că dacă aş fi fost cu adevărat egoistă, aşa cum au fost tentaţi unii să creadă sau să acuze, eram de mult timp pe alte meleaguri şi „mă durea undeva” să muncesc pe doi lei peste 12 ore pe zi şi să fac stufoşenii de dosare de dragul „dovezilor performanţei”.

Nu mi-a plăcut niciodată să fug de responsabilităţi şi nici acum nu am să o fac!

S-a lansat o nouă procedură privind organizarea şi (re)organizarea taberelor şi excursiilor şcolare. NU am să’mi încarc pagina cu el, că nu merită, dar dacă nu mă credeţi pe cuvânt puteţi da un search pe google.

La acele cerinţe interminabile te lipseşti să mai duci copii in excursie, darămite să-i mai înveţi geografie prin observaţie directă!

Dar eu nu mă las domnilor! Dacă în anii trecuţi mergeam prin locuri „greu accesibile”, pentru unii, şi îmi asumam riscurile responsabilităţii, anul acesta aş fi putut renunţa definitiv de grija dosarului stufos.

Am preferat însă să fac un grup mai mic, să nu mă duc cu ditamai „cărămida” să „găuresc” doamne fereşte vreun birou din cauza greutăţii lui.

Dar ghiciţi cu ce mi-am compensat nervii?

Am lungit traseul! măcar să ştiu că nu muncesc o luna pentru un traseu de 100 de km. Măcar să se cunoască ceva! Aşa că am pus la cale un traseu de 1200 de km şi le voi arăta celor mai curajoşi copii şi părinţi obiectivele de patrimoniu natural şi cultural din Maramureş şi Bucovina.

Pe zile, traseul proiect ar fi cam aşa:

ZIUA 1: Focsani – Piatra Neamţ – Bârsana – Ocna Şugatag -481 KM;

ZIUA 2: Ocna Şugatag – Sighetu Marmaţiei – Săpânţa – Câmpulung Moldovenesc – Gura Humorului – Suceava -309 KM;

ZIUA 3: Suceava – Putna – Marginea – Solca – Cacica – Tg.Neamţ – Focşani – 410 KM;

NU vă voi detalia obiectivele, dar cine ar vrea, ar putea intui sau cerceta!

Totuşi, ca şi în cazul maidanezilor sau în cazul multor acţiuni performante ce se pot realiza, dar se împiedică de „cioate” nu putem depăşi stadiul birocraţiei şi „stufozităţii”, iar acoperirea de hârtii de frica asumării responsabilităţii din partea fiecărui participant, face „cărămida dosarului” să fie din ce în ce mai grea, la care se adaugă lipsa încrederii dintre noi, ca indivizi ai unei comunităţi, ce duce implicit la tăierea copacilor pentru consumul de hârtie.

Eu nu am de gând să-mi las „copiii” doar în orizontul local şi să privez de deschiderea altor orizonturi, doar de frica birocraţiei.

şi ca un Post Scriptum, apropos de unii excesiva grijă a unora dintre părinţi: „oare cât de îngrijoraţi au fost părinţii lui Cristofor Columb?”

2 gânduri despre &8222;Excursia „stufoasă”&8221;

Mi-ar plăcea să-ţi ştiu părerea...

