„Fir întins” în Rai, prieten drag!

În urmă cu vreo 15 ani, atunci când abia mijeau firele de internet prin calculatoare, chiar şi acelea nefiind proprietatea personală a multora dintre noi, exploram mediul virtual precum peştele aruncat în apă, fără să ştie că acesta se sufoca pe uscat fiindcă branhiile voiau să respire prin apă!

Pe atunci, primul „hello” cu adevărat prietenesc mi-l adresa

Gary, un tânăr cu puţin mai mic decât mine ca vârstă, dar care avea potenţial de OM. Era tăietor de lemne şi mă fascina de fiecare dată cu poveştile din pădurea uriaşilor Sequoia din California! Jeannie, mama sa, prelua mereu corespondenţa fiului său atunci când acesta lipsea cu săptămânile prin Red Woods.

Ţin minte că în anul acela, mi-a trimis aproape de Crăciun, un set de vederi din California pe care ani de zile le-am folosit ca material didactic, în condiţiile în care nu prea exista posibilitatea accesării sau printului de fotografii reprezentative. Doamne ce vremuri de rahat!

Alături de acele ilustrate, parfumul Sunflowers pus alături, aducea parcă acea căldură a prieteniei sincere într-o iarnă friguroasă.

În schimbul acelei surprize, nu am uitat să umplu cutia cu daruri de Crăciun pe care am scris adresa din Fort Bragg, California! Peste toate cele din cutie, am pus un îngeraş ce trebuia pus în vârful bradului!

Jeannie, mama sa, mi-a mulţumit din inimă, iar după ani şi ani în care ne-am cam pierdut urma, Gary a redevenit un prieten, pe facebook.

De vorbit nu ne-am vorbit mai mult decât aş vorbi cu alt prieten virtual! Mai mult de atât, acest Facebook îţi lasă suficiente informaţii despre ce face fiecare, fără să insişti asupra detaliilor!

Din două, trei fotografii, am aflat ca Gary devenise pescar în Pacific, iar în ultima săptămână, toţi prietenii săi îi regretă dispariţia subită?

De ce? Nu ştiu! S-a întâmplat subit şi fără preaviz!

A plecat să pescuiască „Somonul cel Mare”, în RAI! Curios este că în momentul în care era înmormântat, eu fotografiam fantome în Cascada Putnei! Poate o fi vrut sa spună „Adio” tuturor, inclusiv mie, chiar dacă eram prea departe de orice gând al său!

Odihneşte-te în pace şi fir întins, pescar voios!

2 gânduri despre &8222;„Fir întins” în Rai, prieten drag!&8221;

  1. Parafrazând o des folosită sintagmă din aceste zile, despre aviatori și personalul de bord, aș zice că „Pescarii nu mor niciodată, ci se duc să pescuiască în alte ape”. Fir întins, dară!

Mi-ar plăcea să-ţi ştiu părerea...

