Cât câștigă profesorii în alte state?

Nu e neapărat nevoie sa studiezi topurile europene sau globale să îți dai seama că în România toate salariile sunt la limita subzistenței, spre deosebire de cele din statele care își respectă populația activă. Nu vorbim doar despre salariile profesorilor, ori ale medicilor, bugetarilor în principiu, excepție făcând așa zișii parlamentari care ne tot persiflează cu veniturile lor autovotate și ”insuficiente”.

M-am uitat din întâmplare peste acest articol:

http://www.hotnews.ro/stiri-magazin-20377165-video-cat-castiga-profesorii-13-tari-din-jurul-lumii.htm

Nici măcar nu încerc să calculez care este diferența dintre salariul meu și cele din top. Pot să vă spun doar că salariul meu este aproape de nivelul salariului mediu național (adică sub 2000 lei), după 18 ani de muncă, toate treptele de performanță trecute și 4 sporuri la salariul de bază (care vor dispărea, evident, la pensie). E de 3 ori mai mare, să zicem, decât al femeii de serviciu care a curațat rahatul și flegmele elevilor de pe pereții din școală, și care a ieșit la pensie dupa 35 de ani de muncă cu doar 500 lei, și cu 500 lei mai mult față de cel al unui coleg debutant.

Nu m-am străduit suficient să fiu directoare, ori inspector, pentru că pentru asta necesita să ”depun” un efort suplimentar. Adicătelea, să fiu subtilă, ar fi fost ceva ce îmi depășea competențele pentru care m-am pregătit în Universități, însă aș fi avut, cel mult, încă 1000 în plus.

În tot acest timp, parlamentarii noștri promit măriri de 10-15% bugetarilor (să fie de înțeles că mărirea se aplică la rahatul existent… ca și cum ai pune un moț la el), iar dumnealor se vaită, culmea, că nu le ajung 5 mii pe lună, cu toate facilitățile auxiliare. Trai domnule! Ce să mai! rămăi perplex…

http://stirileprotv.ro/stiri/politic/parlamentarii-cer-salarii-mai-mari-si-se-plang-ca-5-000-de-lei-pe-luna-este-prea-putin-ne-ajunge-la-limita.html

Perplexându-mă, era să uit ideea de bază. REpet! nu mă voi bucura pentru măriri salariale, ci mă voi bucura de respectul cuvenit fiecărei categorii defavorizate, prin reforme eficiente și prin măsuri care să ne permită să ne plătim confortul fără să ne îndatorăm, iar drepturile noastre să nu ni le cerșim și să ni le plătim de două sau de mai multe ori. E nedrept!

Dar oare mai știe cineva ce e drept și ce nu e?

2 gânduri despre &8222;Cât câștigă profesorii în alte state?&8221;

  1. Băgaţi-i în şedinţă pe parlamentarii care vă reprezintă şi vedeţi ce răspuns primiţi. Apoi publicaţi spusele şi luaţi-i cu huo dacă e cazul. Cu vorba bună clar nu se face treabă.

Mi-ar plăcea să-ţi ştiu părerea...

